עגלת קניות

חפש לפי מחיר

חפש לפי קטגוריה

מכונת תפירה אוברלוק

בתחום התפירה ישנן סוגים שונים של מכונות תפירה אשר יודעות לתפור תפרים מיוחדים, או כאלו שתופרות רק סוגי בדים מסוימים וכדומה. כל אלו על מנת ליצר בגדים, או סוגי בדים מותאמים לצורך אופנתי, תעשייתי וכדומה. אחת מהמכונות הפופולאריות בעולם מכונות התפירה היא “מכונת אוברלוק”, שכל תופר או תופרת חובבנים יוכלו להגיד לכם כי לא ניתן להסתדר בלעדיה אם אתם רוצים בגדים עם תפרים עמידים וחזקים, שלא ייפרמו בכביסה. מהי אם כן מכונת אוברלוק ומה ההבדל בין מכונת תפירה רגילה לבין האוברלוק?

מציג את כל 3 התוצאות

המונח – אוברלוק או באנגלית OVERLOCK – פירושו “נעילה מעל”, כאשר הכוונה היא נעילה מעל התפר הרגיל, כך שלא ייפרם, או ייפתח עם השימוש או עם הכביסה. 

מה ההבדל בין מכונת תפירה רגילה לבין האוברלוק?

מכונת אוברלוק היא מכונה שתופרת תפר מיוחד מעל התפר הרגיל שמבצעת מכונת התפירה הרגילה, כזה שלמעשה “נועל” את התפר שתחתיו. בנוסף, יחד עם יצירת התפר הנועל, ישנה סכין ייחודית אשר במקביל ליצירת תפר האוברלוק, חותכת את קצות הבד ואת החוטים המשתרבבים ומעניקה לבד גימור נקי ואסתטי. 

שלא כמו במכונת תפירה רגילה, במכונת האוברלוק ישנם כמה חוטים המבצעים את תפר האוברלוק, מה שמעניק לתפר עמידות וחוזק שיימנע מהתפרים להיפרם בכביסה, במשיכה, או בשימוש אינטנסיבי ממושך. 

תפר “כאילו” או תפר אוברלוק? 

שלא כמו במכונות תפירה שונות המתאימות לסוגים שונים של בדים, מכונת האוברלוק מתאימה לכל סוגי הבדים, כמו בדי לייקרה, או טריקו, שכן תפר האוברלוק הינו תפר גמיש ולכן ניתן ליישם אותו על מגוון רחב של בדים. לעומת זאת, מכונת תפירה רגילה יודעת לבצע (לא כולן) תפר דמוי אוברלוק שאולי נראה כמו (תפר דמוי אוברלוק מורכב מחוט עליון אחד לעומת 3-5 חוטים של תפר האוברלוק האמיתי), אך אינו מעניק את החוזק לתפר תחתיו ואינו מסיים את הבד בצורה נקייה ויפה כפי שעושה מכונת אוברלוק. 

מה מכונת  התפירה אוברלוק יודעת לעשות? 

כפי שנאמר, במכונת האוברלוק ישנם כמה חוטים אשר בעזרתם ניתן ליישם גימור תפר יפה ומדויק, כמו גם ישנה אפשרות להתאים את צפיפות התפר ואת העובי על מנת ליישם גימורים מיוחדים, בדוגמאות שונות ובזכות הסכין החדה שחותכת את הבד בדיוק רב בקצה התפר, אנו מקבלים גימור מושלם של חוזק, נראות ואסתטיות. 

חשוב להדגיש כי למרות המונח “תפר” אוברלוק, מכונת האוברלוק אינה יכולה להחליף מכונת תפירה (ביתית או תעשייתית), תפקידה הוא לשדרג את איכות התפרים ואת ניראות הגימורים של הבגד בקצותיו (היכן ש”לא רואים”) ולכן, מכונת אוברלוק אינה מתאימה לכל אחת או אחד, אלא לאלו שתופרים שנים רבות ועבורם התפירה אינה עוד תחביב, אלא חלק מהחיים ממש.

מכונת תפירה אוברלוק מונעת את הדאגה כי חוט התפירה ייגמר שכן היא מייצרת תפירת שרשרת היישר מסליל החוט. בנוסף, המכונה יודעת לעבוד במקביל עם מספר חוטים ומספר מחטים בהתאמה לצרכיה השונים. מערכת הדיפרנציאלי של המכונה מהווה אף הוא יתרון

כיצד בוחרים מכונת אוברלוק?

נתחיל בעבודה שחשוב להכיר והיא “אין מכונת אוברלוק אחת שמתאימה לכולם”. הבחירה במכונת אוברלוק צריכה להתבסס על התקציב, הניסיון והשימושים שלכם. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להתמקד טוב יותר במכונת האוברלוק שמתאימה לכם:

  1. תקציב: לפני שיוצאים לחיפושים כדאי להגדיר תקציב הגיוני שמתאים לכיס.

מכונות אוברלוק ביתיות טווח מחירים 500-2000 ₪.

מכונות אוברלוק תעשייתיות טווח מחירים 2000-10,000 ₪.

  1. ניסיון:

תופרים מתחילים: מומלץ לבחור במכונת אוברלוק פשוטה וקלה לתפעול.

תופרים מתקדמים: ניתן לבחור במכונת אוברלוק מתקדמת יותר עם יותר תכונות ופונקציות.

  1. שימושים:

תפירה ביתית בלבד: מכונת אוברלוק ביתית פשוטה תספיק לרוב הצרכים.

תפירה מקצועית: מומלץ לבחור במכונת אוברלוק תעשייתית חזקה ובעלת ביצועים גבוהים.

טיפים נוספים:

  • “אין חכם כבעל ניסיון” (לא אנחנו אמרנו אבל מתאים בכל מצב). רגע לפני קנייה, נסו את המכונה, חשוב לוודא שהמכונה נוחה לכם לשימוש ומתאימה לצרכים שלכם.
  • לכל מכונת תפירה מכל סוג שהוא (ביתית או תעשייתית) יש אחריות לפחות לתקופה של שנה. (לכל ספק סוג האחריות שלו) בדקו מה האחריות כוללת ומה רמת השירות הכלולה בה.
  • מה אומרים האחרים? אחד הדברים החשובים שכדאי לעשות טרם הרכישה הוא לקרוא ביקורות על מכונות אוברלוק שונות / על המכונה שאתם מעוניינים לרכוש. ככל שתבדקו כך תהיה לכם רכישה בטוחה ומוצלחת יותר.

מכונת תפירה אוברלוק מבית הירשנזון

אנו בהירשנזון משווקים כמה סוגים של מכונות אוברלוק שיכולות להתאים לכל השימושים:

אוברלוק Typical GN7100-4Dאוברלוק תעשייתי מהדגמים החדשים ביותר:

  • מהירות 5000 סל”ד.
  • מנוע פנימי (הנעה ישירה).
  • מיקום מחט.
  • תאורת לד.

אוברלוק תעשייתית VMA V798-4 מנוע פנימי:

  • 4  חוטים.
  • מנוע SERVO פנימי (הנעה ישירה).
  • כמו כן תאורת לד מובנית בראש המכונה.

אוברלוק תעשייתית ZOJE 893 מנוע פנימי:

  • מהירות 5000 סל”ד.
  • מנוע פנימי (הנעה ישירה).
  • מיקום מחט.
  • תאורת לד.

לפרטים נוספים על מכונות האוברלוק שלנו מוזמנים ליצור איתנו קשר

Call Now Button דילוג לתוכן